vineri, 9 septembrie 2011

Fotocronica unei întâlniri mult aşteptate





Urmează Câmpulung Moldovenesc,

... cu Liceul Militar pe partea stângă.

 Am ajuns cu bine. Şi noi, şi maşina...

 Cazarea, după preferinţe. La liceu,

 ... în oraş
 ... sau la pensiunile din apropiere.

 Sosesc primele grupuri. Unii, de voie...

 ... alţii, în formaţie.

 Unii îşi ţin soţiile aproape,

... alţii au uitat de ele,

 ... dar acestea se descurcă şi singure.

 Tu eşti, Zoli? Mai să nu te recunosc. Cum ai reuşit să ieşi din tanc?

 Noi, cu ale noastre,

 ... doamnele, cu ale lor.

 Cam multe gropi pe platou! Noroc că nu erau şi pe vremea noastră.
Altfel, la cât de "milităros" era Bara cu noi, o dădeam... în bară.

 După atâtea îmbrăţişări, se trece la... gustări.

 Na, că a dispărut şi ultima sarma!

 E bine să facem poza înainte de masă! După aceea ne mişcăm mai greu...
Tu, Zoli, te rog să taci! Acum vorbeşte un preşedinte de filială...

 Pe noi nu ne bagă nimeni în seamă?

 Vedeţi că vă fotografiază unul cu barbă şi chelie!

 Mai sunt doi colegi de venit şi gata, închid lista!

 Chiar n-a mai rămas nimic, nimic prin farfurii? Nici măcar un oscior?!

 Dacă nu aveţi loc, poftiţi la masa noastră!

 Haideţi mai aproape! Au început deja să vină profesorii...

 Cel cu părul alb să fie domn` profesor Măgureanu?

 O notă, două de doi oi fi mai dat şi eu, nu zic nu...

 Eu sunt Ghiaţă, dintr-a XII-a E

 Dacă nu mă învăţaţi dumneavoastră formula apei, nu mai ajungeam eu la... Marină.

 Cam suspecţi străinii ăştia care se benoclează la vitrina cu trofee...

 Se strigă catalogul. De data asta, fără note.

 Uită-te la buzele mele, colega!, Dă drumul vorbelor, lasă-le să zboare, că doar ai fost la Aviaţie!

 Sper să nu vă plictisesc. Am doar vreo 20 de file format A 4...

 Mai păstrez coada asta doar până tai moţul copilului...

 Macovei, vezi că urmezi la microfon!

 Mamă, da` ce funcţii barosane a avut şi ăsta!

 S-o fi potolit uraganul ăla, că peste o săptămână mă îmbarc?

 Pentru domnul care filmează! Se scrie S... Z... O...

Poza cu clasa ar fi bine s-o facem la statuia lui Ştefan cel Mare şi Sfânt!

Venit-am nouă la liceu şi cu sergentul zece...

Gata şi poza cu clasa! Acum ce mai urmează?

 Nu puteaţi găsi un brăduţ mai mic? Ăsta îmi ajunge cu vârful până în... vârful nasului.

Tedy, aşteaptă, mami, să ude alde nenea Ţînţă brăduţul promoţiei! După aia poţi să-i dai roată şi tu!

 Îl aşteptăm pe Ilie să vină să spună rugăciunea sau începem? Mie îmi este cam foame...

 Nu, n-am venit cu nota. Dumneavoastră eraţi cu... notele.

 Dacă nu vin ceilalţi patru, mă mut pe partea cealaltă a mesei.

 Uite ce platou mare cu bunătăţi au la masa aia! Parcă ar fi platoul de adunare...

 Chiar dacă l-a adus Miluţă de la popi, vinul ăsta nu-i aghezmuit deloc. Ascultă la mine, că mă pricep!

 Reclame la pasta de dinţi? Nu, n-am făcut până acum...

 Sunt aici, stai liniştit!

Ştiu că peştele viu e... mort după apă, dar pentru ăsta din farfurii mai aduceţi nişte vin!

 Domn` profesor, doar o poză şi vă lăsăm să mergeţi la masă, că se răceşte friptura....

 Poza o face Manea, că doar nu-i mare... filozofie.

Acum, sigur, îmi amintesc de tine. Dar, parcă, nu aveai părul aşa alb...

Domnule profesor, mai aveţi fotografiile cu elanul, ăăă... renul sau, mă rog, ce animal o fi fost acela?

Uite-l ce fel dansează! Parcă ar bate pas de defilare...

 Oare de când nu am mai invitat-o pe soţie la dans?

 Îţi spun eu. De la întâlnirea de la Sibiu...

 Care sunt elevii, care profesorii?

 Doi paşi la stânga, linişor, şi alţi doi... Ptiu! Să nu mă audă vreunul dintre foştii elevi!

La ringul de dans e... coadă mare,

... aşa că, mai bine, stăm afară să ne răcorim puţin!

 Până la puiul de bucovinean nu au ajuns manelele...

 Şi nici nu se sperie el de nişte aparate de fotografiat...

De data asta, i-am prins şi căciula în poză.

 Frumos băieţelul! Seamănă cu nepoţelul nostru...

 Băieţelul ăla cântă de mama focului şi ăştia doi discută... filozofie.

 Încă un dans şi, gata...

Să plece şi domnul cu aparatul de fotografiat, apoi plecăm şi noi!

Data viitoare să se mai ocupe şi altcineva de organizare!

Înapoi către casă! Abia peste cinci ani ne mai revedem? Cam mult! Nu vi se pare?

Fotoreportaj: Ilie Bâtcă



9 comentarii:

  1. Stimaţi colegi,
    S-a dat liber la... comentarii!
    Ilie Bâtcă

    RăspundețiȘtergere
  2. Frumooooos don"Biliuta.Am si eu in comp.un set la fel de mare cu poze,dar nu prea stiu cum sa le public.
    PS. Si platoul nostru era la fel de..gaurit! Parca totul a incremenit la momentul cand am plecat la 19 ani!! Asa nostalgie mai rar!Doamne ajuta,multa sanatate!

    RăspundețiȘtergere
  3. @ CEZAR:
    De ce nu faceţi un blog al promoţiei? Sau postează-le pe "Armya"!
    Eu le-am trimis un mesaj colegilor,rugându-i "să pună umărul" la creşterea acestui blog. Câteva încercări avem deja cu fotografii din anii de liceu (vezi Arhiva!).
    Mult succes!

    RăspundețiȘtergere
  4. Felicitari Ilie pentru organizare! Da, bag sama ca v-ati distrat, nu gluma. Daca le spuneai si numele, dupa catalog, ma orientam si eu mai bine.
    Cam slab aportul in comentarii. De ce i-ai bagat la instructie? Vezi, nu mai comenteaza nimeni!
    S-auzim numai de bine!

    RăspundețiȘtergere
  5. Pe când şi alte imagini sau materiale despre elevii de acum 40 de ani?

    RăspundețiȘtergere
  6. @ Elevul Dima:
    Din câte îmi amintesc eu, nu am avut niciun coleg de promoţie cu acest nume. Dacă e un pseudonim, trebuia să mai adaugi la el şi "dintr-a şapte" şi ar fi fost numele complet al cărţii scrise de Mihail Drumeş, cel care a scris şi "Invitaţie la vals" şi "Scrisoare de dragoste". Când o să am timp. o să le recitesc.
    Revenind la întrebare, nu de mine depinde. Dacă ar fi blogul meu personal, aş avea ce să postez. Dar este blogul "Promoţiei 1971", aşa că îi aştept şi pe alţi colegi să-şi aducă contribuţia. Sper să iasă ceva frumos.
    Ilie Bâtcă

    RăspundețiȘtergere
  7. Tocmai când voiam să vă întreb de ce n-ați dansat, au venit , în stol, imaginile!
    Doamnele sunt active!!
    p.s. ”Elevul Dima dintr-a șaptea„ a terminat armata?

    RăspundețiȘtergere
  8. Într-adevăr, doamnele au fost foarte active. Mulți dintre colegi ar fi vrut să mai stea la depănat amintiri, chiar și când muzica te ridica de pe scaun, dar credeți că au fost lăsați în pace? Aș!
    Elevul Dima a făcut sigur armata. Sper că nu l-au încorporat direct dintr-a șaptea...

    RăspundețiȘtergere
  9. Iliuta m-ai dat gata, sa stii ca deseori ma gindescsi la zilele tineretii si la intilnirea noastra. Singurul regret il am ca nu mi-am adus si sotia , careia ii trageam clopotele de pe timpul liceului.

    RăspundețiȘtergere